Sunday, September 11, 2011

Raya raya Pandan Indah.

Heyy guys... Today I would like to tell you guys about a day without my mother and brother. >:D Hehehe! Tadi tengahari I cooked. Terkejut tak?! Malangya tidak. Muahahaha!! Since ada ayam beku dekat peti ais,aku pun fikir nak masak something. Last2,aku masak korean food ala malay. HAHA! nama masakan tuh tatoritang tak silap aku yang bermaksud Spicy Chicken Stew. Sedapp siot! Cuma tak kaww.. Sbb itu resipi telah di improvised oleh saya. Hehehe! Dlm resepi tu sepatutnya kene pkai gochujang(red pepper paste) tapi memandangkan aku tak ada n aku tak tahu bendealah tu Halal ke tak. Jadi aku buatlah gochujang aku sendiri. Aku letak air dekat serbuk cili..macam chili paste. Lastly,masaklah aku masakan itu mengikut resipinya.. :D Jadi kot.. sme color,sme rupa. Rasa jerr tak tahu.. tapi takpe.. First try.. Hehehe~ *Sorry tak ada gamba makanan yang aku buat,DAH HABIS :9 * Selepas itu,aku siap2pergi beraya rumah cikgu yang ditemani oleh rakan karib ku yang lagi matching time tuh sbb baju sama color. BIRU! cikgu masak SEDAPPP! serious sedapp, dengan mee/meehun sup die yang hanya sup cendawan dan sayur mmg sedaplah! and of course nasi die jugak lauk ayam masak merah dalam masa tu ponnn aku pergi layan KBS tgk variety show korean kat rumah cikgu* Tumpang yer cikgu xD * dan paling aku terkezut apabila aku nampak omey, aku tanyalah omey naik apa? dia cakap naik dengan family pastu aku tanya "bapaknya taknya masuknya? HAHAHA! ayat yang aku ambik dari adik eza.. Lepas tu aku pun beraya pulak kt rumah eza,saja2 jer.. mggu depan raya lagi rumah dia,mak dia ajak.. Hehehehe! kt rumah eza makan kuih jer.. n kuih tempeyek die soddaaapppp..! Maknya buatnya HAHA! sedap,serious sedap. Lastly, aku,aimi,nazirah aka intan and alia pergi 'raya' dekat Axis. Main arcadelah,posing tangkap gambar pakai topi n spec kilang Mr.D.I.Y lah.. 3 jam kat sana! mmg best,lagi best pulak aimi belanja wafel. Yelah,aku dah belanja arcade HABIS rm9 aku! tapi semua tu aku ikhlas. :) Memang best. Esok pulak beraya ruma 'mek' nazirah kasnadi. Harap mak dia masak sedap2.. Dengar perkataan 'raya' pon dah lapar. Sekian,jumpa esok pulak. :D

P/S : Lagu dah tukar. Lagu Gary Jules - Mad World. Best and sedih dengar lirik dia. Plus, to cikgu aka teacher Noraini Amran, thank you for the wonderful food. Its really masyitda! nanti buat lagi. :D

No comments:

Post a Comment